"Z ROBINSONEM ZA PAN BRAT" - UCZYMY SIĘ METODĄ PROJEKTU

Lekcje języka polskiego z wykorzystaniem metody projektu rozpoczęliśmy od wyznaczenia celów. Należały do nich: planowanie, organizowanie i ocenianie własnej pracy, efektywne współdziałanie w zespole, podejmowanie decyzji, twórcze rozwiązywanie problemów, poszukiwanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł.

Następnie uczniowie klas VIa i VIb zostali podzieleni na cztery zespoły. Każdy z nich otrzymał inne zadanie do wykonania w ciągu tygodnia.

Prezentacja dokonań poszczególnych grup odbyła się 22 i 23 października 2013 r.

Archeolodzy w dostępnych źródłach wyszukali informacje na temat pochodzenia i historii rzeczy codziennego użytku, np.: butów, łóżka, parasola, świecy, kalendarza (przedmiotów, które po raz drugi musiał wynaleźć Robinson). Swoim prezentacjom nadali formę mapy wynalazków i encyklopedii ilustrowanej.

Geografowie I przygotowali mapę świata z zaznaczonymi miejscami pobytu Robinsona i krótkim opisem najważniejszych wydarzeń. Wybrali obieżyświata, z którym w czasie prezentacji odbyliśmy wirtualną podróż śladami Robinsona.

Geografowie II przygotowali mapę wyspy Robinsona. Opracowali także tekst dla przewodnika, który oprowadził nas po wyspie i zaprezentował najciekawsze miejsca.

Plastycy skupił się na tworzeniu reklamy i folderu turystycznego, zachęcających ludzi współczesnych Robinsonowi do osiedlenia się na jego wyspie.

Cieszę się, że praca w grupach zadaniowych była dla Was dobrą zabawą połączoną z nauką (również dla mnie, gdyż nie wiedziałam, że robinsonady mają tyle wspólnego z piłką nożną - dziękuję Michałowi N.).

Wierzę, że zmotywowałam Was do dokładnego poznania treści lektury, której objętość początkowo zniechęcała do czytania.

Katarzyna Grzegrzółka

 


Szkoła Podstawowa im. kpt. Wł. Wysockiego w Biesiekierzu; Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.