Lekcje języka polskiego z wykorzystaniem metody projektu rozpoczęliśmy od wyznaczenia celów. Należały do nich: planowanie, organizowanie i ocenianie własnej pracy, efektywne współdziałanie w zespole, podejmowanie decyzji, twórcze rozwiązywanie problemów, poszukiwanie i wykorzystanie informacji z różnych źródeł.
Następnie uczniowie klas VIa i VIb zostali podzieleni na cztery zespoły. Każdy z nich otrzymał inne zadanie do wykonania w ciągu tygodnia.
Prezentacja dokonań poszczególnych grup odbyła się 22 i 23 października 2013 r.
Archeolodzy
w dostępnych źródłach wyszukali informacje na temat pochodzenia i historii rzeczy codziennego użytku, np.: butów, łóżka, parasola, świecy, kalendarza (przedmiotów, które po raz drugi musiał wynaleźć
Robinson). Swoim prezentacjom nadali formę mapy wynalazków i encyklopedii ilustrowanej.
Geografowie I
przygotowali mapę świata z zaznaczonymi miejscami pobytu Robinsona i krótkim opisem najważniejszych wydarzeń. Wybrali obieżyświata, z którym w czasie prezentacji odbyliśmy wirtualną podróż śladami Robinsona.
Geografowie II
przygotowali mapę wyspy Robinsona. Opracowali także tekst dla przewodnika, który oprowadził nas po wyspie i zaprezentował najciekawsze miejsca.
Plastycy
skupił się na tworzeniu reklamy i folderu turystycznego, zachęcających ludzi współczesnych Robinsonowi do osiedlenia się na jego wyspie.
Cieszę się, że praca w grupach zadaniowych była dla Was dobrą zabawą połączoną z nauką (również dla mnie, gdyż nie wiedziałam, że robinsonady mają tyle wspólnego z piłką nożną - dziękuję Michałowi N.).
Wierzę, że zmotywowałam Was do dokładnego poznania treści lektury, której objętość początkowo zniechęcała do czytania.
Katarzyna Grzegrzółka