LABORATORYJNE ĆWICZENIA UCZNIOWSKIE

5 grudnia 2018 r. tuż przed mikołajkami, uczniowie klasy ósmej na lekcji chemii mogli wcielić się w laborantów chemicznych. Ich zadaniem, było uzyskanie odpowiedzi na cztery pytania dotyczące soli chemicznych:

1. Jaki odczyn pH mają produkty występujące w kuchni i łazience?

2. Czy wszystkie sole mają odczyn obojętny?

3. Czy owoce przewodzą prąd elektryczny?

4. Jak zachowuje się skała wapienna pod wpływem kwaśnych deszczy?

Uczniowie podzieleni na cztery zespoły, z instrukcją w rękach, rozpoczęli swoje prace badawcze. Prace przebiegały bardzo różnie, jednak z niewielką pomocą nauczyciela wszystkim udało się przeprowadzić doświadczenia i wyciągnąć z nich prawidłowe wnioski.

Myślę, iż zajęcia były bardzo inspirujące, a co najważniejsze wszyscy przeprowadzali doświadczenia sami, więc treści zostaną zapamiętane;-) Po takiej lekcji wszyscy już wiedzą:  
- jaki odczyn pH ma cytryna, a jaki soda oczyszczona;

- że sole nie muszą mieć odczynu obojętnego;

- że owoce mogą przewodzić prąd elektryczny, a woda demineralizowana – nie!!! Co było dużym zaskoczeniem na niektórych osób.

Życzę wszystkim samych piątek na sprawdzianie z soli Wink

Roksana Kaczmarek - Cichosz

 

 


Szkoła Podstawowa im. kpt. Wł. Wysockiego w Biesiekierzu; Designed by: joomla templates vps Valid XHTML and CSS.